internet neden yok

Modem-üzerindeki-ışık-anlamları

internet neden yok ?

Evimizde internet neden olmadığı birkaç soru ile bulabilirsiniz ?

modem üzerindeki ışıkların her biri bir şeyin düzdün çalıştığını gösterir.

  1.  Power : Elektrik bağlantısı olduğunu gösterir . Bu led fişe taktığınızda herzaman sabit yanar.
  2. DSL: Bu led telefon hattı (dsl) sinyali olup olmadığını gösterir. Bu Işık internet olmadığında  da yanar.
  3. İnternet :Bu led en son yanacaktır. Enerjide bir sorun yok ise sonra telefon hattı testi tamamlanıp dsl ledi sabit yandığında sıra bu led’e gelir ve internet bağlantısı yapıldığında yanar. Bu led yanmaya başladığında internet bağlantısı var demektir.
  4. Wan: Bu led modemin arkasında mavi renkteki soketin yani interneti bu sokette bağlı olan cihazdan alacağını gösteren led’dir. Bu led gelişmiş sistemlerde kullanılır. Evlerde bu wan ışığının yanmaması problem değildir.
  5. Lan1,Lan2,Lan3,Lan4 : Bu bağlantıların internet bağlantısı ile alakası yoktur. bu soketler modeme bağlı cihazları gösterir. Yani lan1 yanıyor ise lan1 soketine bağlı açık bilgisayar yada cihaz olduğunu gösterir. Bu soketlere bağlı cihazlar kapalı ise ışık yanmaz .
  6. Wireless : Wireless ışığı adındanda anlaşılacağı gibi led sabit yanıyor ise wifinin açık olduğunu ve sürekli yanıp sönüyor ise wifi cihazı bağlı ve iletişim halinde olduğunu gösterir.
  7. AirTouch:  Bu Led airtouch havaya dokunma olarak çevrilsede işlevi şöyledir : Wifi şifresini unuttuğunuzda veya herhangi bir sebepden dolayı modeme wifi ile bağlanacaksınız şifreyi bilmiyorsunuz. Modem üzerinde airtouch tuşu vardır. Bu tuşa bastığınız modeme wifi bağlantısı yapmak isteyen cihazı şifresiz bağlanmasını sağlar .
  8. USB : Bu soket modem e takılan bir flash bellekteki dosyayı ağdaki cihazlara paylaştırmaya veya WINN gibi cihaz ile modemin kablolu bağlantısı kesildiğinde yedek internet için kullanılır. Bu sayede kesintisiz internet kullanmaya olanak verir. Evde elektrik pirizinde yer olmadığında telefonuzu buradan şarz edebilirsiniz.

Modem üzerindeki dsl ışığı yanıp sönüyorsa ve internete bağlanmıyorsa telefon hattında sorun var demektir. Kablo bağlantısında ,eklerde oksitlenme olabilir. Önce ttnt müşteri hizmetlerini 4440375 veya 4441444 nolu numaradan arayıp arıza kaydı açtırın . Arıza kayıtları 48 saat içinde çözülmüş olmalıdır. 48 saat sonra arıza kapanıyor yani günlerce beklemeyin 2 gün içinde sorun çözülmezse tekrar arayın . Bazı bölgelerde telekom servisleri çok kötü çalışıyor bu sebeple özel zayıf akım teknisyenlerinden destek almanızı tavsiye ederim .

modem
modem

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir